Artikler

Skal din hjemmeside have gulvvarme?

Prøv at tænke på en ny hjemmeside som et nyt badeværelse. Det kan sætte projektet lidt i perspektiv

Drømme-mediestøtte 2016

Her er er sikker måde at få flere medier på. En sikker måde at få flere spændende medier på. Metoden er så fed, at den burde prøves.

Hvad jeg lærte af at søge Mediestøtte 2015

Hvis man nu er sådan en ærlig, redelig og folkeuddannende journalist, skal man have snablen godt ned i de offentlige kasser, for at kunne betale huslejen.

Medier der fik starthjælp, 2014 til nu

Her er alle støttemodtagerne siden 2014, etableringsstøtte og udviklingsstøtte (og nogle forundersøgelser).

Redaktionel produktionsstøtte 2015

Se 10% af den journalistik, du er med til at betale for via skattebilletten.

Anbefalinger til forfatterprofiler

Mennesker kan lide mennesker. Når vi ser eller læser noget interessant på nettet, vil vi ofte gerne lære mennesket bag lidt bedre at kende og læse noget mere af dem.

En webudviklers brev til dygtige kolleger

Godt gået! Hav flere temaer/skabeloner/layouts at give af. Det giver lidt tiltrængt afveksling for læserne.

Gør alle dine gamle artikler meget mere værd for læserne

Links dør og rådner. Men døde links kan genoplives hurtigt og elegant.

Nyhedsfaldstammen - det lyder klamt, men det er faktisk godt

Journalisten slipper sin historie i toppen af forsiden hvor den ligger indtil næste historie kommer og skubber den ned. Nede omkring plads nummer 20 eller 30 forsvinder historierne ud i arkivet.

Gammeldags elektroniske nyhedsbreve er mere effektive end Facebook og Twitter

Tallene viser at nyhedsbreve stadig virker, og at en ugentlig mail til læserne kan være en langt mere effektiv måde at øge hjemmesidetrafikken på end at bruge tid på Facebook og Twitter

Lær det i dag: sådan optimerer du dine overskrifter, så dine artikler får flere læsere

Gode overskrifter følger helt bestemte mønstre. Vi ser dem hver dag i brug på nyhedssider med virale nyheder. Men såmænd også på papirmagasiner.

Sådan tredoblede vi antal klik på en artikel ved at tune overskriften

Vi satte Drupal til at vise 25 forskellige rubrikker på en artikel. Læserne valgte den bedste med musen. Den følelsespumpede rubrik vandt.

Sider